Pages

Sunday, July 11, 2010



Persatuan Mahasiswa Fakulti Sains & Teknologi(PMFST) anjuran sekretariat Informasi & Penerbitan akan menganjurkan satu peraduan IT iaitu "Cabaran IT PMFST 2010" bersempena dengan kemasukan mahasiswa/i baru dan Minggu Pengenalan Persatuan Pelajar(M3P). Cabaran IT ini bertujuan untuk mengasah bakat yang terpendam di kalangan mahasiswa/i dalam ilmu IT disamping mendalami ilmu sains.Cabaran IT ini akan bermula pada 12/7/2010 hingga 23/7/2010.
Cabaran ini menawarkan lima kategori pertandingan:

1)mencipta logo PMFST
2)merekabentuk design photoshop
3)mencipta montaj & video pendek
4)melukis kartun komik
5)mereka cipta video flash

kelima-lima kategori tersebut haendaklah menepati tema " Sains & Teknologi".Bagi kategori mencipta logo PMFST,merekabentuk design photoshop,dan melukis kartun komik,penyertaan ditawarkan secara individu sahaja.Bagi kategori mencipta montaj & video pendek dan merekacipta video flash,peyertaan ditawarkan secara individu dan berkumpulan.Para peserta diberi tempoh selama 2 minggu untuk merekabentuk hasil ciptaan kreatif dan hantarkan ke email hill_iqboy_man90@yahoo.com atau boleh menghantar terus ke bilik aktiviti pelajar PMFST.Penghantaran hasil kerja hendaklah besertakan nama penuh,no. matrik,no. telefon.

Maklumat lanjut sila hubungi:
Hillman Iqbal -0133711086
Rahmah Mastura-0134393273



Pada Minggu Pengenalan Persatuan Pelajar(M3P),Persatuan Mahasiswa Fakulti Sains & Teknologi(PMFST) akan membuka kaunter pendaftaran bagi memberi peluang kepada mahasiswa/i baru mendaftarkan diri sebagai ahli PMFST dan juga sebagai rexco bagi setiap sekretariat di dalam PMFST.Kaunter pendaftaran akan dibuka pada 19 Julai 2010 hingga 23 Julai 2010 di bilik aktiviti pelajar PMFST,bangunan biologi,bangunan matematik,di depan Dewan Anuar Mahmud(DAM) dan di hadapan KESKA.Kaunter akan dibuka pada pukul 9 pagi hingga 5 petang.

No comments:

Post a Comment