Pages

Tuesday, June 22, 2010

Assalammualaikum dan salam pertemuan,
Syukur Alhamdulillah kerana ALLAH memanjangkan lagi kontrak nyawa kita untuk kita semua bertemu. Selamat datang kepada mahasiswa baru di kampus perbukitan ilmu Universiti Kebangsaan Malaysia khususnya mahasiswa Fakulti Sains dan Teknologi.
Kita merupakan insan yang terpilih daripada jutaan pelajar diseluruh Malaysia untuk memasuki varsiti yang tercinta ini. Kita merupakan pemuda dan pemudi yang bakal menerajui negara pada masa akan datang. Pemuda sering kali dikaitkan dengan perubahan. Mengapa begitu?? Sudah tentulah yang bergelar pemuda pasti dan pastinya mempunyai kelebihan yang tersendiri seperti mempunyai pemikiran yang hebat dan tenaga yang kuat.Rugilah kita jikalau tidak menggunakan masa muda dengan sebaiknya.
Sejarah pun telah menyatakan kehebatan pemuda. Sultan Muhammad Al-Fateh umpamanya merupakan seorang pemuda yang hebat dari segi ibadahnya dan cantik amal perbuatannya.Bayangkan ketika berumur 19 tahun mampu membuka Kota Konstantinopel yang kukuh. Kita hari ini, apakah yang mampu kita buka??
Banyak lagi kisah pemuda-pemuda yang hebat yang semakin dilupai tidak kira luar atau dalam negara. Seperti kata bekas Presiden Indonesia Soekarnoi “Berikan aku sepuluh pemuda nescaya aku bisa menggonccang dunia”. Ini menggambarkan pentingnya.
Justeru itu,saya menyeru kepada seluruh mahasiswa FST terutamanya untuk gunakan masa muda ini dengan sebaik mungkin kerana muda ini hanya sekali. Pisang tidak pernah berbuah dua kali. Gunakan masa muda ini dengan memasuki persatuan-persatuan yang berilmiah seperti Persatuan Mahasiswa Fakulti Sains dan Teknologi (PMFST) yang sangat mementingkan aspek kemahasiswaan. Kami amat cakna tentang kebajikan anda selaras moto kami Kesatuan,Keilmuan dan Keintelektualan.
Akhir kalam, kampus ini bukan segala-segalanya tetapi segala-segalanya mungkin bermula dari kampus.
MOHAMMAD HILMI BIN RAMLI
NYDP 2 PMFST
http:// menggoncangdunia.blogspot.com

No comments:

Post a Comment