Pages

Sunday, June 20, 2010



Assalamualaikum dan salam sejahtera diucakan keada seluruh warga FST...Selamat kembali kepada warga FST bagi meneruskan perjuangan di bumi UKM tercinta ini.Kepada mahasiswa/i baru sesi 2010/2010, selamat datang FST khusunya dan UKM amnya. Setinggi-tinggi tahniah diucapkan. Semoga sesi baru ini akan lebih memantakan fakulti kita yang tersayang ini hasil gabungan usaha kita semua. Sebagai akhirnya,

Semakin hari semakin cinta,
Hidup pasti lebih ceria,
Selamat datang pelajar baru dan lama,
Moga FST terus maju jaya.

Siti Hajar Yusoff
Exco siswi PMFST




Salam PMFST untuk semua. Selamat bertemu kembali bagi warga UKM khasnya warga FST.Moga pertemuan kita dapat merapatkan lagi ukhuwah antara kita semua terutamanya bagi Kelu'Warga" FST. Moga 'paduan ilmu dan keimanan' ini dapat membawa kita jauh lebih cemerlang, gemilang dan terbilang daripada sesi lepas. Bagi adik-adik yang bakal mendaftar, tahniah dan selamat datang kami ucapkan. Kehadiran adik-adik amatlah kami alu-alukan agar kita dapat bersama-sama menggali khazanah ilmu di perbukitan ilmu, UKM ini. Akhir kata, renung-renungkanlah hadis ini..

"Ketahuilah bahawa kemenangan akan datang setelah kesabaran.Kelapangan akan datang setelah kesusahan, dan setelah kesusahan pasti ada kemudahan"-HR Ahmad

SITI ZUBAIDAH BINTI ISMAIL
EXCO PENYELIDIKAN & PEMBANGUNAN PMFST


Buat adik-adik yang baru mengenali dunia kampus, syabas dan tahniah diucapkan. Kepada adik-adik mahasiswa/i yang bakal menjadi peneraju kecemerlangan FST khususnya, selamat datang diucapkan. Genggamlah harapan kedua ibu bapa untuk melihat kejayaan anda di perbukitan ilmu UKM ini. Seterusnya buat rakan-rakan mahasiswa/i UKM khususnya pelajar-pelajar FST, selamat mempersiapkan diri menempuh semester baru yang bakal mencabar dengan azam dan semangat baru untuk menggiatkan lagi usaha meningkatkan pencapaian akademik seiring kokurikulum. Semoga kita semua dapat menjadi senior yang baik dan berkualiti kepada bakal adik-adik FST nanti. Ingatlah, kita datang dengan harapan, justeru kita pulang dengan kejayaan. InsyaAllah.

-SITI NUR SYATIRAH ISMAIL,

TIMBALAN EXCO PENYELIDIKAN & PEMBANGUNAN PMFST



Assalaimualaikumwarahmatullahiwabarakatuh

Salam PMFST kepada semua mahasiswa/i yang saya kasihi sekalian. Disini saya,HILLMAN IQBAL BIN RUSLI, EXCO INFORMASI & PENERBITAN ingin memberi ucapan sepatah dua katasempena pembukaan semester baru bagi pelajar senior dan yang dinanti-nantikan kedatangan anak-anak baru kita yang berjaya mendapat tempat ke Universiti Kebangsaan Malaysia khususnya dan Fakulti Sains & Teknologi amnya. Tahniah diucapkan sekali lagi kepada pelajar-pelajar baru yang saya sayangi sekalian. Saya berharap pada semester baru ini kita dapat membina satu iltizam baru untuk terus maju dalam pembelajaran kita. Selain itu, saya juga ingin menyeru kepada semua mahasiswa/i agar mengambil peluang dengan tidak terlepas untuk menjadi sebahagian daripada kami dengan mendaftarkan diri sebagai ahli Persatuan Mahasiswa Fakulti Sains & Teknologi (PMFST).

Bagi saya untuk menjadi mahasiswa/i yang berdaya saing, kita tidak semestinya hanya menumpukan masa kita dengan belajar sahaja. Di samping itu, kita perlulah memantapkan lagi ‘ soft skill’ kita dalam banyak perkara yang pasti berguna pada suatu hari nanti. Dengan kita menyertai kelab/persatuan yang terdapat dalam UKM ini, kita dapat menimba pengalaman baru di samping mengeratkan silaturrahim di antara kita. Harapan saya pada semester ini agar ahli-ahli PMFST bukan hanya berdaftar sebagai ahli sahaja, tetapi juga menjadi pendokong dan pemberi sumbangan terhadap hala tuju dan kemajuan PMFST pada masa yang akan datang.

Sebagai kata akhir saya ingin mengucapkan tahniah kepada mahasiswa/i baru yang berjaya melanjutkan pelajaran ke UKM dan menjadi sebahagian daripada warga Fakulti Sains & Teknologi.

Sekian,terima kasih

HILLMAN IQBAL BIN RUSLI

EXCO INFORMASI & PENERBITAN PMFST



No comments:

Post a Comment